Alistar - Balance time!

EDIT: Filmik dodany
Witajcie w nowej serii na moim blogu, jako iż grywam trochę w grę League of Legends i widzę jak twórcy balansują swoje postacie postanowiłem napisać swoją opinię na temat tych zmian jak i swoje propozycje zmian, bazować będę na danych ze strony League of Legends jak i aplikacji LoLMemento na androida. Więc po co czekać?

W tym poście skupię się na championie na którego mam parcie by go wymainować, niestety, ilość nerfów jaką otrzymał mocno go wybiła z dzisiejszej mety, więc postanowiłem zaproponować swoje zmiany dla tego bohatera.
Na początek, powinniśmy zdefiniować, gdzie Alistar ma iść, aktualnie, poprzez to że jest słaby, może iść prawie wszędzie, ponieważ praktycznie wszędzie ma taką samą skuteczność, może iść na Topa pod tanka lub off-tanka, może iść na Supporta jak i na Jungle, ostatnio także pojawiła się możliwość pójścia nim jako Midlaner i o dziwo dobrze sobie radzi, niestety traci wtedy potencjał tanky-supporta.
Riot chce by Alistar był supportem, moim zdaniem powinien być tanky-supportem z możliwością chodzenia na Mida, bo czemu nie, poza tym jedyną złą rzeczą u niego są jego duże cooldowny jak i manacosty i w to będę głównie celował przy mojej propozycji zmian. Skupię się tutaj na zmianach pod supporta, ponieważ to tam jest w stanie gnoić taką Leonę która obecnie znajduje się w god tier supportów.


Przede wszystkim, w wielu poradnikach które czytałem, to Alistar był jednym z god counterpicków na Leonę, zalecają tam by czekać na zużycie przez Aliego combo które ma gigantyczny cooldown.
Ale pójdę po kolei po skillach więc:
Pasyw: Tratowanie 
Ilekroć Alistar rzuci zaklęcie, przez kilka sekund Tratuje pobliskie jednostki i wieże i zadaje obrażenia tym, po których przejdzie.
Co bym zmienił w tym spellu, przede wszystkim, zmieniłbym go, naprawdę, jego pasyw wydaje się być cholernie przydatny ale po tylu osłabieniach nie nadaje się na supporta czy lanera, jedynie jungle tutaj pasuje. Trochę problematyczne jest zmiana jego pasywa, ale wydaje mi się że dobrą opcją byłoby danie mu pasywa dającego mu potrzebną tankowatość, nie bójmy się tego powiedzieć, Ali jest świetną kontrą na aktualnie potężną Leonę, lecz mimo tego Alistar nie otrzymuje profitów z tytułu nękania przeciwników, dlatego dodatkowa tankowatość pozwoliłaby mu nękać znacznie przeciwników, oczywiście w dalszym ciągu istnieje opcja zbuffowania tego pasywa :). Dodałbym także movement speeda, dlaczego? Bo wygląda zabawnie gdy Alistar niby szarżuje z dokładnie taką samą prędkością z jaką... porusza się normalnie.
Q: Zmiażdżenie
Koszt: 70/80/90/100/110 pkt. many 
Zasięg: 365Alistar uderza w ziemię, zadając 60/105/150/195/240 (+50% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych, wyrzucając pobliskich wrogów w powietrze i ogłuszając ich na 1,5 sekundy.
Jeden z jego głównych skilli które definiują tego championa, tak jak napisałem, zmiany jego głównych spelli definiowałyby jego rolę, więc, moja zmiana polegałaby na osłabieniu późniejszych obrażeń i zbuffowaniu początkowych, dodatkowo zwiększyłbym jego AP Ratio i dodał także AD ratio, co pozwalałoby mu na budowę kolejnego zestawu itemów i świetnie by współgrał z jego aktualnym ultimatem. Zmniejszyłbym jego cooldown, gdyż aktualnie na 1 poziomie czas odnowienia wynosi ponad 17 sekund, to jest gigantyczna ilość, przez co Alistar nie jest dobrym supportem, jeżeli w złym momencie użyje tego skilla to nie będzie mógł uratować Carry'ego, przez co istnieje szansa szybkiego oddania linii bez oporu. Dodatkowo zmniejszyłbym koszt many na późniejszych poziomach, są one zbyt duże jak na championa League of Legends.
W: Z byka
Koszt: 70/80/90/100/110 pkt. many 
Zasięg: 650
Alistar taranuje przeciwnika głową, zadając mu obrażenia i odrzucając do tyłu.
Alistar szarżuje na przeciwnika i taranuje go, zadając 55/110/165/220/275 (+70% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych, ogłuszając i odrzucając go do tyłu.

Podobnie jak wyżej, ten skill wymaga pewnych popraw, AP Ratio jak i obrażenia są bardzo dobre, ale cooldown jak i koszt many bardzo deklasują tą zdolność spośród innych zdolności supportowych, obrażenia są dobre jak na zdolność, aczkolwiek powinien móc używać tego spella także na sojuszniczych jednostkach, poza tym, przydałyby się ładunki tego spella, wielokrotnie po wskoczeniu nie mamy możliwości powrotu i pilnowania naszego carry'ego, pomimo że ten spell wydaje się być dobry to taki nie jest, niby zadaje jakiś dmg, aczkolwiek na dzisiejszą metę są postacie z doskokiem więc Alistar po użyciu spella najczęściej oberwie za większą ilość niż zadał, więc tak naprawdę trade pomiędzy nim a przeciwnikiem będzie niezbalansowany.
E: Triumfalny Ryk
Koszt: 40/50/60/70/80 pkt. many 
Zasięg: 575
Alistar wznosi okrzyk bojowy, którzy przywraca mu trochę zdrowia, sojusznikom zaś - połowę tego co jemu. Z umiejętności tej można korzystać częściej, jeśli wokół giną wrogowie.
Przywraca 60/90/120/150/180 (+20% mocy umiejętności) pkt. życia Alistarowi oraz połowę tego pobliskim sojusznikom. Czas odnowienia skraca się o 2 sek. za każdym razem, kiedy w pobliżu ginie wroga jednostka.
MOST BULLSHIT SPELL ALERT! Dokładnie, najbardziej bezużyteczny spell ze wszystkich, leczy ciebie za bardzo nikłą ilość HP, a wszyscy wokół otrzymują jedynie połowę tego co się uleczyłeś, grając jako support ten spell powinien być przydatny a nie jest, po prostu koszt many jest zbyt duży względem dawanego efektu. Dodatkowo cooldown jest zbyt duży, no i co że co padającą wrogą jednostkę ten cooldown się zmniejsza gdy większość teamfightów dzieje się poza liniją bądź gdy linia praktycznie jest niemożliwa do zabicia creepów. Jedynie do czego się nadaje ten spell to jako dodatkowy spell uaktywniający pasyw który także niewiele robi, więc na ten moment otrzymujemy 2 spelle które nie dają nam nic potrzebnego w Lidze. Mam w głowie zbyt dużo różnych pomysłów na spelle które zastąpiłyby tego spella, niestety, to już nie ode mnie zależy w jaką stronę pójdzie Riot. Moim zdaniem jego E powinno leczyć za znacznie większą ilość HP, albo chociaż dawałby jakąś możliwość ucieczki Aliemu po zrobieniu jego podstawowego Comba.
R: Niezłomna Wola
Koszt: 100 pkt. many 
Zasięg: Rzucający
Alistar ryczy dziko, zyskując obrażenia, usuwając wszystkie negatywne efekty na sobie i zmniejszając wszystkie obrażenia fizyczne i magiczne w czasie trwania umiejętności.
Usuwa osłabienia z Alistara, a ponadto ten zyskuje premię 60/75/90 pkt. do obrażeń od ataku oraz przez 7 sek. otrzymuje o 50/60/70% mniej obrażeń fizycznych i magicznych.

Kolejny i ostatni bullshit spell, w porównaniu do poprzednich 2 bezsensownych spelli, ten przynajmniej usuwa osłabienia, daje AD i daje ochronę przed obrażeniami, problem w tym, że koszt many i czas odnowienia jest zbyt nieadekwatny co do długości trwania tego spella, po chwili użycia nagle nie mamy już ultimate'a, wtedy najczęściej jesteśmy już martwi co jest złe. Moim zdaniem Riot powinien ruszyć swoje tłuste dupska i przyjrzeć się co robią, Kalye dostała buffa na swojego ulta, usunięcie kosztu many jest gigantycznym buffem na postaci korzystającej z many, ale czemu buffować słabych championów, lepiej pizdnąć więcej skinów od tak. Jak zmieniłbym ten spell, przede wszystkim, jeżeli Riot zdecyduje się, by ten spell jednak był na Alistarze to powinien on dawać mu większe profity mniejszym kosztem, gdyż aktualnie jest na odwrót, wysokim kosztem dostajemy niewielki profit, dlatego jego ulta używamy jedynie w tower dive'ach, w dodatku szybkich, bo w przeciwnym wypadku stajemy się automatycznie darmowym fragiem dla przeciwników.

Przechodząc do podsumowania, Alistar jest bardzo słabym championem z winy Riotu który nie chce go teraz naprawić, da się nim grać ale trzeba być bardzo uzdolnionym by cokolwiek zdziałać, ale nawet wtedy nieźle obrywamy w tyłek. Riot NATYCHMIAST powinien zainteresować się Alistarem, szczególnie, gdy aktualnie wiodą prym 2 bardzo mocne supporty, które Alistar jest w stanie aktualnie deklasować poprzez swoje combo Q i W.
Poniżej znajdziecie filmik który pokazuje działanie tego comba i jak można poprawnie wycastować te combo.




Filmik pokazujący gameplay z grą Alistarem pod AP, niestety brak komentarza głosowego spowodowany tym, że kamerka internetowa która także posiada mikrofon przejęła pierwszeństwo i zepsuła komentarz na tyle mocno by go nie zaimplementować.


Tak więc widzicie że zasadniczo trzeba być przygotowanym do gry jako Alistar.
Mam nadzieję że zachęciłem niektórych do gry krówką, i tradycyjnie poniżej utwór, tym razem nawiązujący do lat w których się urodziłem :D.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Równość, a sprawiedliwość

Socjalizm i czemu nadmiar jest zły.

Mój nowy nabytek!